Pages

Friday, March 29, 2013

Online Transaction

Bismillahirrahmanirrahim...Assalamualaikum..

Alkisahnya...aku ni mmg penggemar online transaction. Kebanyakan payment memang buat online je.Bukan pa senang, mudah, pantas n tak buang masa. Nak jadi cerita satu hari ni cam besa la bayar online...wahhhh senang hati kot sebab dah settle semua hutang tuk bulan tu...tup..tup satu hari tu mai la bil tuttt...tengok2 ada tunggakan...terus rasa geram...tgu sat...check dengan bank yg uruskan...succeccfull...jenuh pikir...apa lagi ni...last2 buat keputusan nk call hotline perantara transaction tu je..tapi susah tul nak cakap ngan customer service..asyik bz je..apa kes ni..x kan call dari pagi smpai petang asyik rmai customer je..sok try lg..sama gak...last2 email je la senang..tu je option yg ada...dapat la auto reply...gni replynya...

Dear Valued customer,

Thank you for your feedback on our products and services.
We will respond to you within 3 working days.
If you have sent us a compliment, thank you for your positive feedback and we are happy to have served you well. With regards to inquiries and complaints,
we will do our best to reply you a satisfactory answer. Your feedback is valuable for us to enhance our products and services.


ok fine...tgu punya tgu..punya tgu..punya tgu..tak de gak reply drp tuttt...apa lagi aku yang semakin emo ni pun hntar email ke-2


Berkenaan dengan email saya di bawah, saya masih belum menerima jawapan daripada pihak tuan/puan. Diharap pihak tuan/puan dapat memberi kerjasama dalam hal ini sebelum hal ini dilaporkan ke peringkat yang lebih tinggi.


Nah amik hang...bukan sengaja pun..nak tengok reaksi je...dapat lagi cam email diatas...sabar dulu tgk dalam 3 hari tak dapat gak siap la..hahhahaha...tup-tup dalam 3 hari tu ada reply cakap yang payment dah update...ok fine...

Next step...direct ngan pihak utama lak...pihak yang sepatutnya terima payment ..nak check kn p ofis la plak...check kat kaunter dia kata aku dah setahun tak bayar..nak hangin dah ni..sekali dia tunjuk statement memang betul pun dan dia bercakap berdasarkan fakta ..ok la.. fine..then dia suruh jumpa plak ngan penolong akauntan....tak kisah la nak suruh jumpa siapa pun..aku tak salah dan nak tegakkan yang benar..klau nak jumpa pengarah sekali pun sanggup aih..hehhehehe...

Ok..dah jumpa tu bagitau la semua problem tu...cerita dari A to Z.puas hati heheheh..then dia cakap memang banyak berlaku gitu dan dia amik bil fotostat dan janji akan call semula...masih menunggu panggilan dan harap ada jawapan yang baik pasni.Tapi kan yang masih tak puas hati tu dia cakap bila transaction online tu pihak beliau tak leh nak trace melainkan ada yang bagi report...gila ka pa..sistem apa la yang depa pkai nih..siap kena tnya finance dan IT deparment bagai...huh...untuk bil yang satu ni..aku tak mau dah bayar online...serikk wei...ya la konon2nya online memudahkan ni nampaknya makin menyusahkan je (untuk yang ni je la hehehe yang lain ok ja)

Pengajaran :
Jangan ingat semua online transaction ni mudah yer...ada gak yang menyusahkan (peringatan untuk diri sendiri). Pihak perantara pun jangan la nak kaut keuntungan je..fikirkan pro n cons gak..kami pengguna ni yang terima akibatnya..huhuh

Sekian..lega rasa dapat luah dalam ni..fuhhh(lap peluh)













0 comments:

Post a Comment