Pages

Sunday, July 1, 2012

Akhirnya...

Bismillahirrahmanirrahim dan Assalamualaikum...

Kalau ada yang pandai cuba teka gambar apa di bawah ini....??!!! hehheheheh..cuba...cuba..


Jawapannya ialah....
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
Kepala budak botak...hahahhahah


Ini la gara2 terlebih pandai nak cukur rambut sendiri...nasib baik la tak jadi apa2..darah ke luka ke sebab pisau yang dia guna baru je tukar.Semua ni jadi kat rumah pengasuh jadi saya sendiri pun tak tau sampai la pengasuh dia tpon bagitau kata dia cukur rambut.berderau gak la darah ni bila umi dia bagitau gitu sebab takut luka kepala dia..then pengasuh yang dia panggil umi bagitau kena cukur semua rambut dia sebab nak bagi naik semula dengan sekata...syukur tak jadi apa2..1st thing yang saya fikir adalah...Comel ke anak aku kalau botak...Loklaq (kata orang utara)....boleh dok pikiaq lagu tu....hahhahha..

Then petang tu balik keja tak sabar nak tengok kepala dia botak..sampai2 je terus tersengih2...rupanya pengasuh dia lum cukur lagi rambut tu sebab nak bagi ibu dan ayah dia tengok dulu apa yang dia dah buat (entry sebelum INI )..Masa dah masuk keta tu terus tanya...
Ibu : Awat Aqiel buat camtu..tak hensem la anak ibu
Anak : Hensem ooo...Segak cam Upin Ipin..
Ibu..Erk (telan air liur)Kala luka ke berdarah ke camana?
Anak : Tak ibu Adin(panggilan manja) buat selow2 saja..tengok tak darah kan ibu...tu la Adin pandai kan ibu..Anak ibu pandai kan ibu...
Ibu :Oooo..OK

Alahai la anak ibu...jangan buat camtu lagi k..Risau ibu..

Esoknya dalam kul 10 pagi tpon ibu dah berdering...nampak kat skrin nama umi dia...so jawab bagitau letak dulu then akan tpon semula..bukan apa sian plak derang nak kena tpon kita kan...kredit habis camne...Aqiel lak klau dah bercakap ngan ibu ayah dia bukan reti sat...macam2 nak cter..macam2 nak ngadu...
Anak ; Ibu...segak tau Adin..
Ibu : Eeee..tak hensem la (walaupun tak tengok lagi)
Anak : Segak ooo...
Ibu : OK..petang ni ibu tengok k..
Anak : OK
Umi dia bagitau lepas je cukur rambut tu asyik tengok cermin je..then tersengih sorang2...hahhaha...hensem kot bagi dia..kahkahkah..

Petang tu ayah dia yang p amik dia kat rumah ngasuh..Saya sampai je kat rumah..parking keta tengok2 dah tersengih kat depan pintu rumah sambil pegang gitar dia...nak tunjuk kepala dia la tu. Hasilnya tengok di bawah...Comel gak cumanya saya agak takut2..Takut kalau2 kepala dia terkena sesuatu..almaklumla dah botak...

Ini adalah sesi layan kartun kegemaran dia..Upin Ipin..


Comel tak saya????

Ibu harap rambut dia akan cepat tumbuh dan raya ni akan panjang semula seperti sedia kala..huhuhu


2 comments:

♥naematulsaadahismail♥ said...

uik..aqiel cukuq rambut sendiri ka?
besar panjang dah dia...

Ibu_Aqiel said...

cukuq sendiri mula2 tu..pastu ngasuh dia terus cukuq semua..jadi la budak botak..eh bukan aqiel kata upin ipin hehehhe

Post a Comment